آیا از فواید یادگیری زبان انگلیسی خبر دارید؟!

امروزه تعداد کمی از افراد احساس نیاز به یادگیری زبان انگلیسی یا زبان دوم دیگر در زندگی خود نکرده و بنابراین برای یادگیری آن اقدامی انجام نمی دهند.

بسته به شرایط و اهداف هر فرد ، زبانی که وی به عنوان زبان دوم انتخاب می کند ممکن است متفاوت باشد. اما به طور کلی از آنجا مکالمه زبان انگلیسی در جهان بسیار رایج است ، اکثر فراگیران آن را به عنوان زبان دوم خود انتخاب می کنند.

در دنیای مدرن ، بیش از یک و نیم میلیارد نفر به این زبان صحبت می کنند. در نتیجه ، اگر زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیریم ، تقریباً می توانیم با تمام دنیا ارتباط برقرار کنیم.


مزایای یادگیری زبان انگلیسی برای همه سنین

باید بدانید که یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان جدید دیگری دشوارترین کاری است که ذهن انسان می تواند انجام دهد.

اما همچنین مزایای سلامتی بسیاری برای مغز دارد. همانطور که افراد برای قوی کردن ماهیچه های خود ورزش می کنند ، مغز نیز برای تقویت عضلات خود باید آموزش ببیند و وزنه بزند!

یادگیری زبان انگلیسی یکی از بهترین تمریناتی است که می تواند قسمت های مختلف مغز را درگیر کند و می تواند نوعی ورزش برای سلامت مغز باشد.

در گذشته معمولاً اعتقاد بر این بود كه كودكی كه به دو زبانه تبدیل می شود و مغز خود را در همان سالهای اولیه درگیر یک زبان جدید می‌کند، در آینده خود ممکن است به مشکلاتی در زمینه عملکرد مغز دچار گردد و در نتیجه از آن اجتناب می‌کردند!

اما واقعیت امروز کاملاً برعکس است. دانشمندان دریافته اند کودکانی که دوزبانه هستند و از سنین پایین یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری را شروع می کنند نه تنها عملکرد بهتری در زندگی دارند، بلکه از هوش بالاتری نیز برخوردار خواهند شد.

علاوه بر این ، بهتر است بدانید که استفاده از قسمت هایی از مغز انسان که هنگام یادگیری زبان انگلیسی فعال می شوند خطر بیماری هایی مانند آلزایمر را در سنین پیری نیز کاهش می دهد.

در نتیجه ، یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری که در دنیا استفاده می‌گردد فواید خود را برای تمام سنین دارد. این بدان معنا نیست که کودکان از مزایای آن بهره مند می شوند یا اینکه فقط بزرگسالان می توانند از مزایای آن بهره مند شوند. با یادگیری یک زبان جدید در هر سنی می توانید کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید و از آن لذت ببرید.

فرصت های شغلی و اجتماعی بهتر

یکی دیگر از مزایای یادگیری زبان دوم، به ویژه یادگیری زبان انگلیسی، لذت بردن از موقعیت اجتماعی بهتر علاوه بر یافتن فرصت های شغلی بهتر است.

در گذشته افرادی که زبان انگلیسی می دانستند افراد خاصی به حساب می آمدند. اما در دنیای امروز می توان گفت افرادی که این زبان را نمی دانند در درون خود احساس ناتوانی و عدم اعتماد به نفس می کنند ، زیرا در موقعیت های مختلف اهمیت دانستن این زبان آشکار می شود. در واقع می توان گفت که شرکت در کلاس زبان انگلیسی و یا مطالعه خودخوان آن و در نتیجه یادگیری زبان امروزه بسیار رایج و مورد نیاز است.

جدا از مزایای دانستن زبان دوم برای مهاجرت یا سفر به خارج از کشور ، دانستن این زبان در کشور فعلی شما نیز می تواند فرصت های خوبی را برای شما فراهم کند. به عنوان مثال ، اگر دانشجویی هستید که به دنبال فرصت های شغلی برای یافتن شغل مناسب هستید ، حتماً متوجه شده اید که بسیاری از مدیران و صاحبان مشاغل می خواهند افرادی را که به زبان انگلیسی تسلط بیشتری دارند به کار بگیرند.

در حقیقت ، دو نفر با درجه اعتبار تقریباً یکسان که به مصاحبه شغلی می روند ، شخصی که به زبان دوم به ویژه انگلیسی تسلط دارد ، شانس بیشتری برای پذیرش در آن مصاحبه و شروع شغل دارد.

با یادگیری و آموزش زبان انگلیسی، با همه ارتباط برقرار کنید

در ابتدای این مقاله به یکی از مزایای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی اشاره کردیم که همان ارتباطات بین المللی است. با انتخاب انگلیسی به عنوان زبان دوم ، می توانید با افراد مختلفی در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید.

شما حتی می توانید دوست مجازی پیدا کنید و با آنها صحبت کنید ، می توانید در مورد فرهنگ این کشورها مطالعه کنید ، بسیاری از کتابها ، شعرها و داستانهای مشهور جهان را به زبان انگلیسی بخوانید و لذت ببرید و...

افراد زیادی هستند که دوست دارند فیلم ببینند ، مخصوصاً فیلم های خارجی. باید بدانید که تماشای فیلم به زبان اصلی و حتی بدون زیرنویس فارسی بسیار سرگرم کننده و مفرح است! شما همچنین با تماشای فیلم زبان انگلیسی با فرهنگ و آداب و رسوم این کشورها به خوبی آشنا می‌گردید.

بنابراین ، به یاد داشته باشید که یادگیری زبان دوم فقط به یادگیری قوانین زبان و نوشتن کلمات و عبارات محدود نمی شود ، بلکه شناخت فرهنگ این کشور ها نیز از مزایای اصلی یادگیری زبان انگلیسی و سایر زبان های خارجی است.

در نتیجه ، یادگیری زبان انگلیسی به شما امکان می دهد با دنیا ارتباط برقرار کنید.

برچسب ها: یادگیری زبان انگلیسی , آموزش زبان انگلیسی ,
[ بازدید : 27 ]
[ پنجشنبه 1 آبان 1399 ] [ 14:51 ] [ درسا قائدی ]
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]